Derived from
|
20703287 MODERN LANGUAGE TEACHING - OCI in Languages and Cultural-Linguistic Mediation L-12 N0 NUZZO ELENA
(syllabus)
General part: offers an overview of some key issues in second language learning research, with particular reference to the difference between acquisition and learning. Focus: provides students with knowledge and skills needed to analyse learners' varieties and interactional aspects of communication between native and non-native speakers.
(reference books)
Nuzzo E., Grassi R., Input, output e interazione nell'insegnamento delle lingue, Bonacci-Loescher 2016. Nuzzo E., Valutare l’interlingua di studenti cinesi, in S. Rastelli, Italiano di cinesi, italiano per cinesi, di Stefano Rastelli, Perugia, Guerra Edizioni, 2010, pp. 223-238. Andorno C. 2008. Interazione nativo / non nativo in italiano L2: strumenti per la pianificazione dialogica. In: M.Pettorino, A. Giannini, M. Vallone & R. Savy (a cura di) La comunicazione parlata, Atti del Convegno Internazionale (Napoli, 23-25 febbraio 2006). Napoli: Liguori, pp. 1421-1439.
|