Teacher
|
TEDESCO LUCA
(syllabus)
The course aims to illustrate the strengths and weaknesses of the two main ways of learning History: the frontal one and the interactive. The program will consist of the following points: 1) the subject of the discipline; 2) historiographical schools; 3) the evolution of the teaching of history in the Italian school; 4) the types of history teaching in the primary school; 5) the sources 6) the laboratory.
(reference books)
For those who need to achieve 7 or 8 credits:
Luca Tedesco, Didattica della storia. Un manuale per i futuri insegnanti della scuola primaria e dell’infanzia, Firenze, Mondadori-Le Monnier, 2019 L. Landi, Insegnare la storia ai bambini, Carocci, Roma, 2015 Di chi è questa storia? Proposte didattiche per le classi multiculturali, a cura di Lando Landi, Carocci, Roma, 2019 È tutta un'altra storia...Proposte di laboratorio per la primaria, a cura di Lando Landi, Carocci, Roma, 2023
For those who need to achieve 5 or 6 credits:
Luca Tedesco, Didattica della storia. Un manuale per i futuri insegnanti della scuola primaria e dell’infanzia, Firenze, Mondadori-Le Monnier, 2019 L. Landi, Insegnare la storia ai bambini, Carocci, Roma, 2015
For those who need to achieve 3 or 4 credits: Di chi è questa storia? Proposte didattiche per le classi multiculturali, a cura di Lando Landi, Carocci, Roma, 2019 È tutta un'altra storia...Proposte di laboratorio per la primaria, a cura di Lando Landi, Carocci, Roma, 2023
Per coloro che devono conseguire 1 o 2 crediti: Di chi è questa storia? Proposte didattiche per le classi multiculturali, a cura di Lando Landi, Carocci, Roma, 2019
|