Derived from
|
20702663 DIGITAL MEDIA: TV, VIDEO AND INTERNET L.M. in Film, Television and Multimedial Production LM-65 PERROTTA MARTA
(syllabus)
The course is focussed on the digitization of audio-visual media, on multimedia convergence, on videogame cultures, on the multiplication of the distribution platforms, on the multimedia storytelling, with a special attention to entertainment as a meta-genre.
(reference books)
A. Arvidsson, A. Delfanti, Introduzione ai media digitali, seconda edizione aggiornata, Bologna, Il Mulino, 2016
E. Menduni, Entertainment, Bologna, Il Mulino, 2013
T. BONINI, A. CALIANDRO, G. ANSELMI, La diffusione della musica pop nel sistema ibrido dei media: tra piattaforme digitali e broadcaster tradizionali, “Studi Culturali”, XVI, 2, pp. 225-56, 2019
L. BARRA, M. PERROTTA, “Il cinema italiano nell’era della convergenza. Televisione, streaming, piattaforme digitali”, in Scaglioni, M. (a cura di), Cinema Made in Italy, Roma, Carocci, 2020
|