Derived from
|
20710576 Persuasive communication in Information , publishing, Journalism LM-19 FERRETTI FRANCESCO, ADORNETTI INES
(syllabus)
Epidemiology of Beliefs: How Ideas Spread Emotions and transmissions of ideas Memetics Cultural evolution Rhetoric: from Aristotle to modern theories Persuasion and storytelling Cognitive foundations of storytelling Case studies: scientific communication, marketing, advertising, political communication.
(reference books)
Programma da 6 cfu: 2 libri
Libro obbligatorio: - Piazza F. (2004) Linguaggio, persuasione e verità. La retorica del Novecento, Carocci, Roma. 1 libro a scelta tra: - Arielli E., Bottazzini P. (2018) Idee virali. Perché i pensieri si diffondono. Il Mulino, Bologna. - Brotherton R. (2015) Menti sospettose. Perché siamo tutti complottisti. Bollati Boringhieri, Torino. - Paglieri F. (2020) La disinformazione felice. Cosa ci insegnano le bufale, Il Mulino, Bologna.
|