Teacher
|
CORSINI CRISTIANO
(syllabus)
The course is divided into two parts. The first part will focus on the presentation and discussion of the main theories and techniques of evaluation, on the relationship between planning and evaluating, on the main features of evaluation processes (objects, objectives, schedule and procedures). The second part will deal with evaluation of and within social and educational services, in particular the relationship between policies and evaluation and quality and evaluation.
(reference books)
E.M. Torre, "Dalla progettazione alla valutazione", Carocci, Roma, 2014. Pagine totali: 160 C. Corsini, "Inclusione e culture valutative", in In S. Polenghi, M. Fiorucci, L. Agostinetto, "Diritti, Cittadinanza, Inclusione", Lecce, Pensa, 2018 pp. 85-94 Pagine totali: 10 (download: https://www.academia.edu/37615575/INCLUSIONE_E_CULTURE_VALUTATIVE._In_Simonetta_Polenghi_Massimiliano_Fiorucci_Luca_Agostinetto_2018_a_cura_di_Diritti_Cittadinanza_Inclusione_Lecce_Pensa_pp._85-94 ) o N. Stame, "Valutazione pluralista", FrancoAngeli, 2016. Pagine totali: 200
oppure i quattro saggi tratti da N. Stame, a cura di, Classici della valutazione, Milano, FrancoAngeli, 2007: E.G. Guba, Y.S. Lincoln, La valutazione di quarta generazione, In N. Stame, a cura di, Classici della valutazione, Milano, FrancoAngeli, 2007 pp. 128-156. E.R. House, K.R. Howe, Valutazione e democrazia deliberativa, pp. 417-428. L. J. Cronbach, Le nostre novantacinque tesi In N. Stame, a cura di, Classici della valutazione, Milano, FrancoAngeli, 2007 pp. 178-187. M.Q. Patton, Il dibattito sui paradigmi: una sintesi utilitarista, In N. Stame, a cura di, Classici della valutazione, Milano, FrancoAngeli, 2007 pp. 188-239.
|