Teacher
|
AMBROSINI RICCARDO
(syllabus)
During the course, the students will learn how to read a number of classics of English literature, dating from the Renaissance to early 20th century. The main emphasis will be on testing the main interpretive tools required to analyze the texts’ form and languages; just as important, however, will be the attempts that will be made to locate these texts within the English literary tradition by investigating their historical and cultural significance.
(reference books)
William Shakespeare, Antony and Cleopatra (1607), trad. A. Lombardo (Feltrinelli), edizione bilingue
Henry James, The Turn of the Screw/Il giro di vite (1898), (Marsilio), edizione bilingue Joseph Conrad, Typhoon/Tifone (1901) (Mursia o La vita felice), edizione bilingue James Joyce, “Evelyne” e “A Painful Case”, da Dubliners (1914), in fotocopia Graham Greene, The Quiet American (Penguin) o L'americano tranquillo (Mondadori)
Poesie Selezione da tre poeti di lingua inglese del ’900: W. H. Auden, Philip Larkin e Derek Walcott. Il docente preparerà una dispensa, che sarà disponibile ad ottobre
Reading list non frequentanti Oltre ai romanzi studiati in classe, gli studenti non frequentanti dovranno leggerne un altro a scelta tra: Mary Shelley, Frankenstein, (1818) Charlotte Brontë, Jane Eyre (1847)
I non-frequentanti dovranno studiare la storia della letteratura inglese del Novecento.
Reading list one of these two novels: Mary Shelley, Frankenstein, (1818) Charlotte Brontë, Jane Eyre (1847)
A selection of poems by W. H. Auden, Philip Larkin and Derek Walcott.
|