Teacher
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FUSASCHI MICHELA
(syllabus)
In this course, students will engage with historical approaches to the study of rwandan genocide and related mass atrocities that have occurred in the 20th century (first part). Case studies will include internationally recognized 1994 Rwandan genocide (second part). This case study will provide a foundation for discussing contemporary issues related to the labelling of the commemoration of mass human rights violations, among other key themes within the broader field of genocide studies. In doing so, students will critically analyse the often conflicting accounts of survivors, perpetrators, officials...
(reference books)
1. F. Pompeo, 2016, Elementi di antropologia critica, Meti, Roma, terza edizione riveduta e ampliata (solo per coloro che non abbiamo mai sostenuto un esame di antropologia culturale).
2.M. Fusaschi, 2000, Hutu -Tutsi, Alle radici del genocidio rwandese, Bollati Boringhieri, Torino ,
3. M. Fusaschi, a cura, 2009, Rwanda: etnografie del post-genocidio, Meltemi, Roma
4. M. Fusaschi, 2013, Corpo non si nasce, si diventa. Antropo/logiche di genere nella globalizzazione, Cisu, Roma
5 M. Fusaschi, 2015 – Politiche della confessione e de-centralizzazione della giustizia: i tribunali gacaca nel Rwanda del post-genocidio, in Parolechiave, Giustizia, pp. 63-72.
6. M. Fusaschi, 2013 – Le silence se fait parole. Ethnographie, genre et superstes dans le post génocide rwandais, in Archivio Antropologico del Mediterraneo, XVI, n. 15 (2), pp. 29-40 .
7. 2015 –Verba docent, et exempla ? Elementi per un’etnografia delle com/memorazioni del genocidio dei Tutsi del Rwanda, in Africa e Orienti, pp. 49-63
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