Teacher
|
COVATO CARMELA
(syllabus)
The History of Pedagogy Course's programme is focused on the history of the children trough the examination of the theories on education ( with special attention to the revolutionary thinking of. J.-J. Rousseau, as well as of real life histories of children and girls and the educational models devolep for hem. Special attention will be devoted to the history of sentimental education, a new issue that emerged recentily in the field of historical-educational studies. Thw rogramm, therefore, icludes a first part devites to the history of theories on education, and second part, during which movies projection and meeting with experts will be provied.
(reference books)
1) S. Santamaita, Storia dell'educazione e delle pedagogie, Bruno Mondadori, Milano, 2013 2)J. J. Rousseau, L'Emilio o dell'educazione (qualunque edizione purché integrale), capitoli I, II, V 3) G. Verga, Storia di una capinera 4) F. Borruso, L. Cantatore, C. Covato (a cura di), L'educazione sentimentale. Vita e norme nelle pedagogie narrate, Guerini, Milano, 2014. in alternative: C. Covato, Idoli di bontà. Il genere come norma nella storia dell'educazione, Milano Unicopli, 2014; in alternative: C. Covato, Pericoloso a dirsi. Emozioni, sentimenti, divieti e trasgressioni nella storia dell'educazione, Milano, Unicopli 2018
|