Teacher
|
FRANGELLA CLAUDIA
(syllabus)
Introduction to the history of the sport School regulations of physical education Physical activity and overweight / obesity Structuring body image Basic motor schemes Coordinating and conditional motor skills. Motor skill ability Introduction to anatomy and physiology of exercise. Load capacity and performance Recreational aspects of the physical activity Physical activity and sport Classification Physical activity Evaluation Motor skill Activities and disability Teaching Methods Structure of a lesson.
(reference books)
Libri 1. Cilia G, Ceciliani A, Dugnani S, Monti V. L’educazione Fisica. Le basi scientifiche del controllo e dello sviluppo del movimento. Piccin, 1996. 2. Francesco Casolo. Lineamenti di teoria e metodologia del movimento umano. Vita e pensiero. Milano, 2002.
Articoli 1. Blume D.D. Le capacità coordinative: definizione e possibilità di svilupparle. Traduzione in italiano. 1981. 2. Pesce C. Insegnamento prescrittivo o apprendimento euristico? Approccio cognitivo e approccio ecologico all’apprendimento motorio a confronto: implicazioni didattiche e prospettive di integrazione. Rivista di cultura sportiva XXI N.55. 3. Lodewick kR. Fostering Critical Thinking in physical education students. Journal of Physical Education, Recreation & Dance 2009.
|