Teacher
|
COEN ESTER
(syllabus)
Requirements: A good Knowelwdge of the art movements from Neoclassicism to our days.
The goal of this course is to provide the student with an educational experience that allows him to acquire notionsof art history with an in-depth critical and methodological knowledge of the problems related to the study of the history of art in the contemparaneity. Topics include aesthetics, advanced research methods, interpretation of texts.
Teaching methods and language Lectures, workshops and outdoor visits to museums and exhibitions
Language: italian
(reference books)
una lettura a scelta tra i seguenti testi: Paul Signac, De Eugene Delacroix al neoimpressionismo, a cura di Enrico Maria Davoli, introduzione di Renato Barilli, Liguori, Napoli, 1993 Guillaume Apollinaire, I pittori cubisti: meditazioni estetiche, Abscondita, Milano, 2003 Wassili Kandisky, Il problema delle forme, Abscondita, Milano, 2011 Paul Klee, Confessione creatrice a altri scritti, Abscondita, Milano, 2004 Kazimir Malevic, Suprematismo, a cura di Gabriella di Milla, Abscondita, Milano, 2000 Umberto Boccioni, Pittura scultura futuriste, Abscondita, Milano, 2006 Le Corbusier e Amedee Ozenfant, Oltre il cubismo, Marinotti, Milano, 2011 Walter Gropius, La nuova architettura e il Bauhaus, Abscondita, Milano, 2004 Tristan Tzara, Scoperta delle arti cosiddette primitive, Abscondita, Milano, 2007 Sarò il tuo specchio. Interviste ad Andy Warhol, Hopefulmonster, Torino, 2008 Jeff Koons, Retrospettive, Postmediabooks, Milano, 2007 Louise Bourgeois, Distruzione del padre. Ricostruzione del padre. Scritti e interviste, Quodlibet, Macerata, 2009 Olafur Eliasson, La memoria del colore e altre ombre informali, Postmediabooks, Milano, 2007
|