Teacher
|
DE VINCENTI GIORGIO
(syllabus)
The course focus will be the cinematic and audiovisual theories which have un impact on the main international film practices, and particularly the theory of modernity in cinema.
(reference books)
REQUIRED BIBIOGRAPHY:
G. De Vincenti, Lo stile moderno. Alla radice del contemporaneo: cinema, video, rete, Bulzoni, Roma 2013
IN ADDITION ONE BOOK TO BE CHOSEN BETWEEN: G. Anaclerio, Il corpo e il frammento, Bulzoni, Roma 2012 G. De Vincenti (a cura di), Bernardo Bertolucci, Marsilio, Venezia 2012
REQUIRED FILMOGRAPHY:
VIDEO: G. De Vincenti, Il cinema moderno, Centro Produzione Audiovisivi - Università Roma Tre (available at Videoteca della Biblioteca delle Arti, sezione Spettacolo “Lino Miccichè”, via Ostiense 139)
FILMS: R. Bresson, Journal d’un curé de campagne H.-G. Clouzot, Le Mystère Picasso C. Zavattini, Siamo donne J. Renoir, La Carrozza d’oro R. Rossellini, India matri bhumi M. Antonioni, Professione: reporter A. Resnais, Muriel ou le temps d’un retour J. Rivette, La Belle Noiseuse J.-M. Straub, D. Huillet, Quei loro incontri J.-L. Godard, Passion A. Fedorchenko, Silent Souls
|