English language and translation 2nd yr 1st language LLE and OCI curricula
(objectives)
2nd year 1st language 12 ECTS LLE and OCI curricula Achievement of B2 level. Development of: a) knowledge and understanding of the main features of the foreign language; b) ability to communicate ideas, information and intentions. Comprehension of written texts on the basis of acquired knowledge. Introduction to the main theoretical and methodological issues related to translation as linguistic and cultural mediation. Basic autonomous learning skills. Teaching/learning activities include: lectures; language improvement classes; use of language laboratory.
|
Code
|
20706025 |
Language
|
ITA |
Type of certificate
|
Profit certificate
|
Credits
|
12
|
Scientific Disciplinary Sector Code
|
L-LIN/12
|
Contact Hours
|
72
|
Type of Activity
|
Core compulsory activities
|
Group: AL
Teacher
|
NUCCORINI STEFANIA
(syllabus)
MODULO: APPROFONDIMENTO DELLE CAPACITÀ DI ANALISI DEL TESTO SCRITTO. IL CONCETTO DI PAROLA E DI SIGNIFICATO. DENOTAZIONE E CONNOTAZIONE. COESIONE, COERENZA, CONTESTO, TIPI DI TESTO, IL TESTO PUBBLICITARIO, RUOLO DEI DESTINATARI. LINGUA SCRITTA E LINGUA ORALE. ATTIVITÀ DI LETTURA, SCRITTURA, ASCOLTO E CONVERSAZIONE. LIVELLO DI USCITA: B2 PER LE ABILITÀ DI COMPRENSIONE E DI PRODUZIONE.
(reference books)
MODULO: - R. CARTER ET AL. WORKING WITH TEXTS, ROUTLEDGE. UNIT 'WORDS AND THINGS' E UNIT‘TEXT AND CONTEXT’ UNO DEI SEGUENTI DIZIONARI MONOLINGUI A SCELTA NELL’EDIZIONE PIÙ RECENTE: - CAMBRIDGE ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY - COLLINS COBUILD ADVANCED LEARNER’S ENGLISH DICTIONARY - LONGMAN DICTIONARY OF CONTEMPORARY ENGLISH - MACMILLAN ENGLISH DICTIONARY FOR ADVANCED LEARNERS - OXFORD ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY SI FA PRESENTE CHE SI TRATTA DELLO STESSO DIZIONARIO GIÀ PRESENTE NEL PROGRAMMA DEL PRIMO ANNO PRIMA LINGUA DELL’ANNO ACCADEMICO PRECEDENTE. ATTIVITÀ DI COMPRENSIONE E PRODUZIONE: "B2 ENGLISH FILE DIGITAL UPPER INTERMEDIATE" LATEST EDITION (OXFORD UNIVERSITY PRESS)
|
Dates of beginning and end of teaching activities
|
From to |
Attendance
|
not mandatory
|
Group: MZ
Teacher
|
LOPRIORE LUCILLA
(syllabus)
MODULO: APPROFONDIMENTO DELLE CAPACITÀ DI ANALISI DEL TESTO SCRITTO. IL CONCETTO DI PAROLA E DI SIGNIFICATO. DENOTAZIONE E CONNOTAZIONE. COESIONE, COERENZA, CONTESTO, TIPI DI TESTO, IL TESTO PUBBLICITARIO, RUOLO DEI DESTINATARI. LINGUA SCRITTA E LINGUA ORALE. ATTIVITÀ DI LETTURA, SCRITTURA, ASCOLTO E CONVERSAZIONE. LIVELLO DI USCITA: B2 PER LE ABILITÀ DI COMPRENSIONE E DI PRODUZIONE.
(reference books)
MODULO: - R. CARTER ET AL. WORKING WITH TEXTS, ROUTLEDGE. UNIT 'WORDS AND THINGS' E UNIT‘TEXT AND CONTEXT’ UNO DEI SEGUENTI DIZIONARI MONOLINGUI A SCELTA NELL’EDIZIONE PIÙ RECENTE: - CAMBRIDGE ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY - COLLINS COBUILD ADVANCED LEARNER’S ENGLISH DICTIONARY - LONGMAN DICTIONARY OF CONTEMPORARY ENGLISH - MACMILLAN ENGLISH DICTIONARY FOR ADVANCED LEARNERS - OXFORD ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY SI FA PRESENTE CHE SI TRATTA DELLO STESSO DIZIONARIO GIÀ PRESENTE NEL PROGRAMMA DEL PRIMO ANNO PRIMA LINGUA DELL’ANNO ACCADEMICO PRECEDENTE. ATTIVITÀ DI COMPRENSIONE E PRODUZIONE: "B2 ENGLISH FILE DIGITAL UPPER INTERMEDIATE" LATEST EDITION (OXFORD UNIVERSITY PRESS)
|
Dates of beginning and end of teaching activities
|
From to |
Attendance
|
not mandatory
|
|
|