ENGLISH LANGUAGE AND TRANSLATION 1 - 1ST & 2ND LANGUAGE/OCI
(objectives)
1st year 1st language 12 ECTS LLE and OCI curricula Achievement of B1 level in both receptive and productive skills. Introduction to: a) basic knowledge and understanding of the main features of the foreign language; b) application of acquired knowledge to short texts from different text types; c) ability to understand and communicate information. Teaching/learning activities include: lectures; language improvement classes; use of language laboratory
1st year 2nd language 12 ECTS LLE curriculum Achievement of A2 level. Elementary knowledge and understanding of the main features of the foreign language; ability to: a) present short descriptions in the foreign language; b) apply acquired knowledge to the analysis of short texts. Teaching/learning activities include: lectures; language improvement classes; use of language laboratory.
|
Code
|
20706130 |
Language
|
ITA |
Type of certificate
|
Profit certificate
|
Credits
|
12
|
Scientific Disciplinary Sector Code
|
L-LIN/12
|
Contact Hours
|
72
|
Type of Activity
|
Basic compulsory activities
|
Group: AL
Teacher
|
LOPRIORE LUCILLA
(syllabus)
MODULO: - NOZIONI DI BASE SU I CONCETTI DI PAROLA E SIGNIFICATO, CONNOTAZIONE, DENOTAZIONE, SINONIMIA, ECC.; - INTRODUZIONE AL LESSICO DELL’INGLESE CONTEMPORANEO: PROCESSI DI FORMAZIONE DI PAROLE, ESPRESSIONI FISSE, COLLOCAZIONI; - INTRODUZIONE ALL’USO DEI DIZIONARI MONOLINGUI E BILINGUI; - LESSICO INGLESE E LESSICO ITALIANO; LA STRUTTURA DELLA FRASE; - ORIGINE DELLE PAROLE INGLESI. ESERCITAZIONI: (CON GLI ESPERTI LINGUISTICI) PER IL PRIMO ANNO PRIMA LINGUA SVILUPPO DELLE ABILITÀ PRODUTTIVE E RICETTIVE PER IL RAGGIUNGIMENTO DEL LIVELLO B1, PER IL PRIMO ANNO SECONDA LINGUA, SVILUPPO DELLE ABILITÀ PRODUTTIVE E RICETTIVE PER IL RAGGIUNGIMENTO DEL LIVELLO A2.
(reference books)
1. LESLEY JEFFRIES, DISCOVERING LANGUAGE. THE STRUCTURE OF MODERN ENGLISH, PALGRAVE MACMILLAN 2006, CAPP. 1 - 6. 2. R. CARTER ET AL., WORKING WITH TEXTS: A CORE INTRODUCTION TO LANGUAGE ANALYSIS, LONDON, ROUTLEDGE 2008 [3RD EDITION] (CAP. 3 “WORDS AND THINGS”). 3. H. JACKSON WORDS AND THEIR MEANING, LONGMAN 1988 (CAPP. 2, 3, 12). 4. UN DIZIONARIO MONOLINGUE A SCELTA TRA I SEGUENTI, NELL’EDIZIONE PIÙ RECENTE. - CAMBRIDGE ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY - COLLINS COBUILD ADVANCED LEARNER’S ENGLISH DICTIONARY - LONGMAN DICTIONARY OF CONTEMPORARY ENGLISH - MACMILLAN ENGLISH DICTIONARY FOR ADVANCED LEARNERS - OXFORD ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY 4. UN DIZIONARIO BILINGUE A SCELTA TRA I SEGUENTI, NELL’EDIZIONE PIÙ RECENTE.: - M. HAZON, GRANDE DIZIONARIO INGLESE-ITALIANO, ITALIANO-INGLESE, GARZANTI - OXFORD-PARAVIA. IL DIZIONARIO INGLESE-ITALIANO, ITALIANO-INGLESE, PARAVIA-OXFORD UNIVERSITY PRESS - F. PICCHI, GRANDE DIZIONARIO HOEPLI INGLESE CON CD-ROM, HOEPLI - IL RAGAZZINI. DIZIONARIO INGLESE – ITALIANO, ITALIANO – INGLESE, ZANICHELLI SARANNO FORNITI ULTERIORI MATERIALI DURANTE IL CORSO.
|
Dates of beginning and end of teaching activities
|
From to |
Attendance
|
not mandatory
|
Group: MZ
Teacher
|
ZANOTTI SERENELLA
(syllabus)
MODULO: NOZIONI DI BASE SU I CONCETTI DI PAROLA E SIGNIFICATO, CONNOTAZIONE, DENOTAZIONE, SINONIMIA, ECC.; INTRODUZIONE AL LESSICO DELL’INGLESE CONTEMPORANEO: PROCESSI DI FORMAZIONE DI PAROLE, ESPRESSIONI FISSE, COLLOCAZIONI; INTRODUZIONE ALL’USO DEI DIZIONARI MONOLINGUI E BILINGUI; LESSICO INGLESE E LESSICO ITALIANO; LA STRUTTURA DELLA FRASE; LE ORIGINI DELLE PAROLE INGLESI.
ESERCITAZIONI (CON GLI ESPERTI LINGUISTICI): - PER IL PRIMO ANNO PRIMA LINGUA SVILUPPO DELLE ABILITÀ PRODUTTIVE E RICETTIVE PER IL RAGGIUNGIMENTO DEL LIVELLO B1; - PER IL PRIMO ANNO SECONDA LINGUA, SVILUPPO DELLE ABILITÀ PRODUTTIVE E RICETTIVE PER IL RAGGIUNGIMENTO DEL LIVELLO A2.
(reference books)
1. LESLEY JEFFRIES, DISCOVERING LANGUAGE. THE STRUCTURE OF MODERN ENGLISH, PALGRAVE MACMILLAN 2006 (CAPITOLI 1-6). 2. R. CARTER ET AL., WORKING WITH TEXTS: A CORE INTRODUCTION TO LANGUAGE ANALYSIS, LONDON, ROUTLEDGE 2008 [3A EDIZIONE] (CAP. 3 “WORDS AND THINGS”). 3. H. JACKSON WORDS AND THEIR MEANING, LONGMAN 1988 (CAPP. 2, 3, 12). 4. UN DIZIONARIO MONOLINGUE A SCELTA TRA I SEGUENTI, NELL’EDIZIONE PIÙ RECENTE. - CAMBRIDGE ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY - COLLINS COBUILD ADVANCED LEARNER’S ENGLISH DICTIONARY - LONGMAN DICTIONARY OF CONTEMPORARY ENGLISH - MACMILLAN ENGLISH DICTIONARY FOR ADVANCED LEARNERS - OXFORD ADVANCED LEARNER’S DICTIONARY 5. UN DIZIONARIO BILINGUE A SCELTA TRA I SEGUENTI, NELL’EDIZIONE PIÙ RECENTE.: - M. HAZON, GRANDE DIZIONARIO INGLESE-ITALIANO, ITALIANO-INGLESE, GARZANTI - OXFORD-PARAVIA. IL DIZIONARIO INGLESE-ITALIANO, ITALIANO-INGLESE, PARAVIA-OXFORD UNIVERSITY PRESS - F. PICCHI, GRANDE DIZIONARIO HOEPLI INGLESE CON CD-ROM, HOEPLI - IL RAGAZZINI. DIZIONARIO INGLESE – ITALIANO, ITALIANO – INGLESE, ZANICHELLI
|
Dates of beginning and end of teaching activities
|
From to |
Attendance
|
not mandatory
|
|
|